Alla inlägg under oktober 2009

Av Jessica - 17 oktober 2009 17:50


Okej?

Det är någon som har parkerat in min cykel i vårat "cykelhus" ute på gården.

Hur hade den personen tänkt att jag skulle få ut min cykel?

Varför ska jag flytta på din cykel för att komma fram till min?

Åååh, jag vet att det är världens minsta problem att irritera sig över.

Men så fort jag tittar ut genom fönstret och ser den där svarta andra cykeln framför min,

då börjar det växa inom mig. Kan tänka mig hur glad jag är måndag morgon,

regn, kallt, blåsigt klockan är halv sju. Herre.


Vi får se hur det utvecklar sig.


Snart kommer Zandra kommer snart och plockar upp mig. Vi ska åka och storhandla, TACO it is!

Med vin, så vi får se hur kvällen utvecklar sig. Jag har iaf gjort mig iordning, fast myser i mina mjuka.

Tar med mig party outfiten ifall att :)


Puss



Av Jessica - 17 oktober 2009 15:09


Jag känner mig ofta som Alfons Åberg, skjuter upp saker så länge att jag ibland glömmer bort att jag inte har gjort dem. Eller tror att jag har gjort dem.

(Anders på jobbet har för övrigt aldrig läst Alfons Åberg för sina barn!! Detta kom fram då det kom en låda till jobbet som såg ut som Alfons helikopter som han gör ni vet?)

 

På torsdag SKA jag upp till hufvudstaden och pyssla och ordna lite. Det är bestämt.

Har ju för några veckor/månader sedan redan gjort hälften, så nu kommer den andra halvan.


Sen ska jag försöka hitta 100 000:-, wish me luck!


Puss

Av Jessica - 17 oktober 2009 12:55


Det var fredagsmys för hela slanten igår, dock inte som på reklamen.

För den hatar jag!

Vi lagade 3-rätters;

Bruschetta med mozzarella, tomater & rödlök

Kycklingpaj med sallad

Sviss till efterrätt, vi glömde marängerna, så det blev bara en sviss.

Gott vin till detta.


Sen kröp huvudvärken fram som vanligt, så det blev inte så mkt mer av kvällen.


Håller med Camilla i att hon valde fel låt, inte för att vara sån. Men hon kände inte att det

var någon annan låt av Michael som svenska folket kände till mer? Det gäller att vara strategisk i en musiktävling.


Annars hände det inte så mycket igår, det var "Äkta vara" hysteri och vi byggde och pysslade inför kommande vecka.

Så dagen gick fort, skönt det.. Nu är det äntligen helg!

Har precis dragit mig upp ur sängen och tagit på mysigaste dressen och lagt mig i soffan istället!

Nu blir det Bonde söker fru och jag ska samtidigt kika på jobb och lägenheter i hufvudstaden.


Puss mina hjärtan!

 


Av Jessica - 15 oktober 2009 22:42


Grattis till mig! Jag har lyckats hålla en super hemlis och får tack vara detta behålla mitt jobb :)

Vi på CityGross kommer på måndag nästa vecka att märka ut alla våra butiker med "Äkta vara" märkningen.

Läs mer på: http://www.aktavara.org/News.aspx?r_id=12117

Detta får Dig att lättare hitta bra mat i våra hyllor, inte till ett dyrare pris!

Bra mat = mat utan "onödigt innehåll".

  

  






Av Jessica - 15 oktober 2009 22:10


Har varit på Fik@ med Lisa Brook, från Irland!

Lägg märke till ursprunget, jag har alltså pratat engelska hela kvällen.

Det gick galant! Som vanligt efter några glas vin :)

Det blev en tre rätters, nu kan jag inte äta mer.

Funderar på att ta en varmdusch och sen somna gott i sängen.

Det vore något.

Min kopp tror dock att det är fredag idag, kommer bli jobbigt imorgon när jag vaknar och

måste gå upp och jobba.. Vi får se hur det går. Hoppas att kroppen ställer om sig inatt.


Puss mina hjärtan!

 

  


Jag och Lisa i Milano, Nyår 2007



Av Jessica - 14 oktober 2009 21:09


Hade tänkt att göra ugnspannkaka ikväll igen då jag känner att jag inte orkar laga någon mat efter jobbet.

Jag köpte mjöl, det tog slut senast. Köpte vispgrädde, fanns ingen hemma.

Men mjölk? Vem tänkte på mjölken?

Åååååh!

Orkar inte ställa mig och laga någon riktig maträtt. Så jag gjorde iordning massor med smoothies.

Det får bli middagen för ikväll, jag demonstrerar mot min egen glömska.


Nu ska jag mysa ner mig i soffan minsann och sippa lite på drycken.



Av Jessica - 13 oktober 2009 23:49


Så var det då dags!

Efter veckor av försök att ses så kom jag äntligen iväg till Gnesta!

Trodde att det skulle bli inställt idag igen när Niklas ringde och sa att doktorn ville kolla på hans knä.

Men de kunde inte göra så mycket åt det på vårdcentralen när vi väl kom dit. Så jag begav mig mot Emma!

Vägen dit är ju inte den roligaste. Kommer ihåg när jag gick i gymnasiet i Sthlm och alla de gånger

pappa fick hämta mig vid pendeln. Han tyckte inte om det, men vad gör man inte för sin dotter?


Vi pratade massor med strunt, lade pussel och åt tacos. Mysigt!

Fick tom en godnatt kram & puss utav Wilma, söt liten tjej det där!


Efter soffmys i Gnesta begav jag mig hem till familjen i Tystberga.

Hann klappa lite på Melker, men han sa att han inte ville följa med hem riktigt än.

Så jag lät honom vara kvar.


Åkte vidare på min resa genom Sörmlands stjärnklara himmel.

Hem till Therese och ett avsnitt av despan!


Nu sitter jag hemma i sängen och det ska bli ett avsnitt av Dexter,

min och Niklas serie. Mysigt!


Sov gott mina hjärtan!



Av Jessica - 13 oktober 2009 13:31


Fy så kallt det blåser ute! Det må jag säga.

Men ut kom vi, ut på piren.

Vi kom överrens om att vi måste lägga om rutten minsann.

Träffade Mamma med jobbarkompis. Hurtbulle där!


Jag har slängt i mig ugnspannkakan från igår. Upptäckte att klockan faktiskt var ett.

Då är det på tok försent att äta frukost. Så det fick bli riktig mat istället för gröten.

På't igen imorgon?


Nu blir det en varmdusch och hoppa in i mysiga nya mjukisbyxorna!

Sen vänta in Niklas och bilen för att sen bege mig till Gnesta!

 


Ovido - Quiz & Flashcards