Alla inlägg under mars 2010

Av Jessica - 30 mars 2010 22:44



Stod i duschen/badkaret med inpackning i håret.

Melker börjar låta lite konstigt och trycker sig mot golvet vid badkarskanten.

Kikar ner och ser att stackarn sitter fast med tassen/klon i den där stålsaken som ligger för hålet där vattnet rinner ur.

Hoppar ur badkaret och försöker förbrilt få loss katten samtidigt som jag försöker hålla honom lugn och få ner badkarssidan så att jag kan se hur han sitter fast.


Tillslut så lyckas stackarn ta sig loss på något vis.

Han får massor av godis.

Som tur var så såg det inte ut som att tassen var skadad.

Världens sämsta mamma?




Av Jessica - 30 mars 2010 21:31


Hej mina nära & kära.

Min bästa Niklas sa till mig att det minsann var dags för mig att uppdatera lite.

Sagt och gjort!


Har inte hänt så mkt sen sist.

Det är som vanligt.

Jobba, träna, sova, tvätta, jobba, träna, sova, tvätta..

Vi laddar batterierna för kommande påskhets i butikerna.

Kommer bli extra mkt om vår granne Willys går ut i strejk.

Dock ledig i helgen sen.

Skönt att vara ledig faktiskt.

Kommer att styra kosan mot Nyköping till helgen.

Det ska firas kalas för Therese.

Vill ju inte vara sån, men jag och Liselotte har hittat de bästa presenterna!


Gick på stan idag med herr Karlsson.

Vi åt lunch på godaste pasta placet som Liselotte minsann har hittat.

Sjukt gott iaf.

Sen gick vi vidare och lite smått spontanköpte en iPhone.

Yes, jag kommer bli en av dem.

Dessvärre så var det ju en liten liten skitunge som hade tagit den sista. Han skulle tydligen bara ringa och kolla med pappa om det gick bra först.

Den var hans.

Jag, som inte behöver ringa min pappa och be om lov först, får glatt sitta hemma och vänta på min iPhone i några dagar.

Men vad gör det?


Nytt nr. dock.

Lätt som en plätt! Har redan lärt mig det.

Kommer utskick till de bästa.


Nu ska det lagas skinkpasta utan skinka.


Puss mina hjärtan!



Av Jessica - 20 mars 2010 12:10


God morgon!

Sov lite väl länge idag, man han upp tills tvättiden började iaf.

Så nu tvättas det ordentligt vill jag lova! Brukar ju tvätta varje vecka så att det inte ska bli så mkt. Men nu ligger jag två veckor efter.

En stadig frukost har intagits tom med tidnings läsning. Har aldrig hänt förut.

Maskiner nr. 3 & 4 är nu inne och när de är klara så ska det ut och promeneras.

Ska hitta någon bra frisör, besöka bolaget och sooola.


Hoppas solen är kvar när det väl blir dags för mig att gå ut!


Puss mina hjärtan

 

 

 

 

 

 


Av Jessica - 19 mars 2010 21:31

 

Nu är helgen här!

Hur härligt känns inte det?

Solen verkar ju dock inte vilja visa sig här.

Men jag kommer hoppas tills jag slår upp ögonen imorgon bitti.

Imorgon ska det tvättas, gå promenad, slingas hår, sooola.


Göra sig fin.

Bus med Liselotte imorgon kväll.


Morgondagen ser vi fram emot.

Det blir tidig säng ikväll.

Först blir det att kika på Solsidan.


Puss mina hjärtan

 


Av Jessica - 18 mars 2010 22:28



Sitter framför datorn och myser i Niklas morgonrock.

Nyduschad och fräsh.

Relativt pigg, inte så pass trött som jag brukar vara.

Jag skyller allt på träningen.

Jympa-Bas stod på schemat, var det enda passet som fanns vid sju.

Kommer nog inte att köra det igen om jag inte måste.

Känner att det finns en hel del mer att ge.


Berättade om hur äckligt det var i lägenheten idag för lager-Daniel.

Han trodde inte på mig. Han skulle aldrig kunna tänka sig något sånt.

Skenet kan bedra tydligen :)


Imorgon är det äntligen Fredag!

Slutar kvart över fyra redan vilket innebär upp vid kvart över fem.

Så det blir sängen snart.

Ska bara plocka undan det sista så att Niklas inte blir bortskrämd imorgon.


Sov gott mina hjärtan!

 


Av Jessica - 18 mars 2010 06:47


Uppe med tuppen kan tyckas.

Det allra senaste är att min kropp känner sig tvungen att gå och kissa varje natt.

Det spelar ingen roll om klockan ska ringa vid sex, sju eller åtta.

Två timmar innan det är dags att kliva upp så är det dags!

Märkligt det där.


Nu ska jag småspringa iväg till bussen.

Håller på att lära mig att inte gå förtidigt.

Får alltid stå och vänta i tio minuter eller om jag har riktigt tur så hinner jag med bussen som går innan den bussen som jag ska ta.


Hoppas ni alla får en bra dag!

Det har jag tänkt att ha.


Puss mina hjärtan

 


Av Jessica - 17 mars 2010 23:15



Jösses alltså!

Igår var ingen bra dag.

Vet inte riktigt vad som hände med insidan av mig.

Känslorna for fram och tillbaka upp och ner.


Men idag känns allt mycket bättre.

Jag har bestämt mig,

fast långsamt.

Lite i taget.

Inte skynda i onödan.

Imorgon börjar det,

fast egentligen redan påväg hem från jobbet idag.

Skönt.


Talar i gåtor, ack jag vet.

Men måste på något sätt få ut det ur mig.

Fast ändå inte berätta :)

Toka!


Fick se slutet på Freedomland nu ikväll.

En riktigt bra film, har sett den förut.

Den handlar om en mamma vars pojke försvinner osv.

Det hela får en plötslig vändning.

Ingen feelgood film eller så.

Rörande, sorglig och hemsk på samma gång.


Disken växer så det knakar här hemma!

Lever lite av ett unkarls liv här hemma när Niklas är i Linköping.

Fast det skulle jag aldrig erkänna för honom!

Det är riktigt äckligt här hemma emellanåt.

Men det ordnar upp sig innan veckan är slut.

Funderar på att köpa hem lite fina blommor till helgen.

Vuxet värre!

Något vår inspirerat kanske?



  







Av Jessica - 16 mars 2010 18:44


Mysmorgon & mysdag på stan med Jossan.

Var väl lite meningen att det skulle bli en utgång igår.

Men damen somnade i soffan och jag kom inte överrens med mitt huvud.

Vaknade snällt imorse runt åtta då det skottades ner snö från taken.

Herre!


Frukostmys och sen bege sig ner på stan.

Hittade två par solglasögon,

en fin partyväska,

ett linne,

en kajalpenna,

två nagellack,

sen lite pyssel.


Tog en långdusch efter ett litet innombords utbrott.

Vad ska jag bli när jag blir stor?!

Det är mer än dags att ta tag i saker och ting.



  






Skapa flashcards