Alla inlägg under september 2009

Av Jessica - 30 september 2009 22:05


Usch, stod och frontade mejeriet.

Kom fram till juicerna. En god morgon juice som farmor tyckte så mycket om.

Hel familjen skulle minsann smaka! Det var extra järn i, så att man blev piggare.

Hon tyckte så mycket om den.

Jag tyckte så mycket om henne.


Kände mig så hjälplös när jag var och hälsade på henne på sjukhuset.

Hon var inte alls så pigg och full av liv som hon brukade vara.

Visste inte riktigt vad jag skulle säga.

Jag ville ju bara att hon skulle bli bra igen.

Ingen som trodde att det var något allvarligt.

Sen gick allt så fort.

Helgen jag skulle hälsa på henne och visa bilder på våran lägenhet,

hon ville så gärna se den. Då gick hon bort.


Vet inte varför dessa känslor kom fram idag.

Men vet att det är bättre att få ut dem än att hålla dem innom sig.


Usch, ska ta och avsluta den här dagen med en lång dusch och sen sängen.

Imorgon är det en gladare jag som skriver här.


Puss & godnatt


Av Jessica - 30 september 2009 10:50


Jag som skulla ha gått och vid nio och sen tagit mig en promenad till piren och tillbaks innan jobbet.

Ser istället en hurtig Karlsson bege sig av på en joggingtur vid kvart över tio.

Fan!

Inte en godkänd start på dagen.

Sen skulle det göras havregrynsgröt till frukost, försökte igår.

Men blev lite små äcklad när jag insåg att grynen var ett år gamla.

Ska se om jag kommer ihåg att köpa med mig en påse hem från jobbet

så jag har tills imorgon.


Kom istället för gröten på att jag kan åka till jobbet en kvart tidigare och äta frukost där.

Gratis dessutom, och det är ju gott.


Har jourpass på jobbet idag, det är inte heller okej. 11.45-21.45

Ett riktigt skit pass. Ska ha möte med en idiot till säljare idag. Kräks på honom, vilket

min chef också gör. Så nu ska vi ställa honom mot väggen. På han bara!


Det är någon som har glömt en halsduk här sen förr förra helgen förresten? Någon som vill kännas vid den?

En graåktig, lång, mysig från HM?


Ha en bra dag allihopa!


Av Jessica - 29 september 2009 22:02


Power walk skulle det bli och power walk blev det. Jisses vad det blåste!

Vi vågade oss inte ut på den sista biten av piren. Det blåste för mkt.

Sen knallade vi förbi Glitter och hälsade lite på Therese.

Hon var tydligen väldans sugen på en smoothie från Hellmans.

Så det fixade vi!

Vidare mot Hemköp och köpa ingredienser till ugnspannkaka. Mumma!

Gott blev det, något vi kommer äta hemma igen.


Filmmys med flickorna hemma hos Sarah, The killer room.

Se den inte! Kommer tydligen en uppföljare, för den slutade utan avslut.

Gör något annat roligt med de 1,5 timmarna som den var.

Ett tips! :)


Nu blir det Hell's Kitchen och sen en lååång dusch.

Det var så kallt att cykla hem. Imorgon blir det till att ha med sig vantar

så att man inte fryser! Måste komma ihåg att ha reflex med mig också.


Sov så gott mina änglar!

 

 

Av Jessica - 29 september 2009 13:24


Gud vad skönt, hur underskattat är inte en riktig sovmorgon?

Ligga kvar under täcket där det är alldeles lagom varmt.

Nu är det ju inte så att jag gick upp nu vid halv två.


Vi har bokat hotell nu här på förmiddagen.

27-30 december iaf, ikväll ska vi boka hotell över nyår.

Det blev Hotel Sotavento & Yatch Club.

Ligger ute på "Cancun Hotel zone".



 



     



  


Jag läääängtar!


Nu blir det en powerwalk med Malin.

Ska kika ut på alla människor som står och väntar på bussen för att se vad

man ska ha på sig.



Av Jessica - 28 september 2009 18:51


Åt knäckisar nyss, med skinkost och tomat.

Känns som att jag har blåsor på tungan.

Allergisk mot tomat?


Fast jag kan ju äta ketchup..



Av Jessica - 28 september 2009 16:57


Ska sätta mig ner i soffan och kika igenom Alfs kokbok som han har lånat ut till mig.

På cd!

Sen ska jag föra över de jag tycker verkar intressanta till datorn. Så man kanske kan börja

äta något nytt. Vi har väl 5-8 rätter som vi varierar oss mellan.


Är inte alls på humör för övrigt.

Får se hur kvällen utvecklar sig.. Annars blir det inget mer av mig här idag.


Puss!

Av Jessica - 27 september 2009 18:26


Har varit ute och gått en promenad med Timbaland och The Killers precis.

En timme till piren och tillbaks.

Har kommit fram till att hösten är fin, men att det blåser så mycket är inte okej!

Höll knappt på att komma fram till jobbet idag, herre.


Har demonstrerat på jobbet idag igen.

Har jag rast så har jag! Låt mig då vara ifred. Jag har lika stor rätt till rast

som kassörskorna.

Ska prata med min chef imorgon, det är pinsamt att det är såhär.

En stor organisation ska ha bättre koll.


Har kommit fram till att;

Pengar inte är allt

Bilar behöver inte stanna för cyklister, men kan väl göra det för att vara medmänskliga?

Jag inte ska göra något tråkigt eller nyttigt på min lediga dag på tisdag


Nu hoppas jag innerligt på att det finns något att äta hemma.

Orkar inte ta mig en meter till. Klarar nog av att gå till köket och tillbaks..



Av Jessica - 26 september 2009 19:38


Ingen stenugnsbakad pizza med ruccola här inte :(

Blev den gamla klassikern fläskfilé, färska tomater och bea istället.

Helt okej, men min mun var mer inställd på lite saltare smak.


Vi har precis bestämt oss för att spela bingolotto ikväll.

Här ska vinnas miljoner!

Önska oss lycka till :)



Ovido - Quiz & Flashcards