Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Jessica - 13 oktober 2009 23:49


Så var det då dags!

Efter veckor av försök att ses så kom jag äntligen iväg till Gnesta!

Trodde att det skulle bli inställt idag igen när Niklas ringde och sa att doktorn ville kolla på hans knä.

Men de kunde inte göra så mycket åt det på vårdcentralen när vi väl kom dit. Så jag begav mig mot Emma!

Vägen dit är ju inte den roligaste. Kommer ihåg när jag gick i gymnasiet i Sthlm och alla de gånger

pappa fick hämta mig vid pendeln. Han tyckte inte om det, men vad gör man inte för sin dotter?


Vi pratade massor med strunt, lade pussel och åt tacos. Mysigt!

Fick tom en godnatt kram & puss utav Wilma, söt liten tjej det där!


Efter soffmys i Gnesta begav jag mig hem till familjen i Tystberga.

Hann klappa lite på Melker, men han sa att han inte ville följa med hem riktigt än.

Så jag lät honom vara kvar.


Åkte vidare på min resa genom Sörmlands stjärnklara himmel.

Hem till Therese och ett avsnitt av despan!


Nu sitter jag hemma i sängen och det ska bli ett avsnitt av Dexter,

min och Niklas serie. Mysigt!


Sov gott mina hjärtan!



Av Jessica - 13 oktober 2009 13:31


Fy så kallt det blåser ute! Det må jag säga.

Men ut kom vi, ut på piren.

Vi kom överrens om att vi måste lägga om rutten minsann.

Träffade Mamma med jobbarkompis. Hurtbulle där!


Jag har slängt i mig ugnspannkakan från igår. Upptäckte att klockan faktiskt var ett.

Då är det på tok försent att äta frukost. Så det fick bli riktig mat istället för gröten.

På't igen imorgon?


Nu blir det en varmdusch och hoppa in i mysiga nya mjukisbyxorna!

Sen vänta in Niklas och bilen för att sen bege mig till Gnesta!

 


Av Jessica - 13 oktober 2009 10:35


Åh, hatar när känslan från en mardröm följer med en till det verklige livet när man vaknar.

Bland det värsta jag vet. Lyckligtvis så händer det inte så ofta. Dock, då det inte händer så ofta,

så har jag inte riktigt lärt mig hur jag skakar av mig känslan snabbast möjligt.

Men jag jobbar på det, något enormt.

Känner mig otroligt larvig som går omkring och är sur och ledsen på en person när det bara var en dröm.


Aja, ska ringa och väcka Therese nu, hoppas på att hon är redo för en promenad tösa.

Jag måste ut fortast möjligt!

Hur långt är det mellan Sthlm & Uppsala? Det ska googlas här.


Puss mina hjärtan!

 




Ovido - Quiz & Flashcards