Alla inlägg den 22 oktober 2009

Av Jessica - 22 oktober 2009 22:58


Okej, det ligger en död fågel i vårat "cykelgarage".

Jag tänker inte ta bort den. Jag menar, vart ska jag lägga den? Bor man ute på landet så slänger man den i diket eller in i den djupa skogen. Men vart ska jag lägga den? Slänga över den på grannens tomt? Lägga den i sopptunnan?

Nej, jag låter den ligga där.

Eller ska jag lägga den i grannens kompost kanske?

Den "tittar" på mig varje gång jag hämtar/lämnar min cykel där.

Hjälp?



  





Av Jessica - 22 oktober 2009 20:07


Tror aldrig att jag har varit såhär o-pepp i hela mitt liv. Fy fan.

Åkte runt i Sthlms innerstad idag och skulle lämna cv var det tänkt.

Men det blev inte riktigt så, vi åkte till 4-5 butiker.

De första ville knappt ta emot dem för att de "redan hade så många"?

Det spelar väl för fan ingen roll, alla har olika erfarenhet. Du kan väl ta emot det och titta?

De tillkallade inte ens chefen utan lade kuvertet på sin vagn och skulle "ge honom/henne den sen".

Det sista stället vi kom till kommer jag aldrig att besöka igen i hela mitt liv.

Coop Nära Karlavägen 53, en rakad man i 35-40 års åldern som stog och plockade upp delikatessvaror.

Det börjar med att han tappar en vara på golvet..


Jag: Oj, hur går det för dig?

Mannen: Det går inget vidare du (otroooligt irriterad)

Jag: Personalansvarig eller butikschefen finns han här måntro?

Mannen (skriker): Gäller det cv så har vi inga jobb här. Vi har över 150 cv på kontoret. Dessutom så sitter han i möte.


HERRE MIN GUD! Vilket jävla praktsvin. Det kanske är dags för dig att byta jobb?

Jag förstår inte hur vuxna människor kan stå och skrika/vara otrevliga mot folk som skulle kunna vara

deras barn/barnbarn. Jag förstår inte vad de får ut av det? Det kan förstöra en hel dag.

Jag HATAR att sitta i kassan på jobbet, det enda man får ta emot är elaka, gnälliga kunder.

De kan inte ens anstränga sig till att säga hej tillbaks till en, inte ens ett hej?

Vart FAN är mänskligheten påväg?

Det är sorgligt.

Jag förstår att man inte alltid är glad när man åker och handlar mat, men ett hej kan du fan bjuda på!


Mänskligheten, ryck upp er!



Av Jessica - 22 oktober 2009 10:42


Visst är det väl mysigt med hösten, va?

Det är så underbart när man öppnar gardinerna och drar upp persiennerna och

det märks näst intill ingen skillnad. Det är hösten det! :)


Nej, nu ska vi ine vara sånna inte, positiva, positiva!

Äter frukost, hör och häpnad.

Tv knäckesmörgåsar med skinkost och en tallrik yoghurt med flingor.

Det kommer dock bli någon smörgås på Pressbyrån också, till senare.


Har gjort mig fin och plattat håret, hoppas på att jag även hittar ett paraply här hemma.

Ifall att.


Ska träffa Malin om en kvart, så nu är det tid att skynda sig lite.


Lycka mig till i hufvudstaden!


Puss mina hjärtan!

 


Ovido - Quiz & Flashcards