Direktlänk till inlägg 2 februari 2010

Växlingsfel & annat skit!

Av Jessica - 2 februari 2010 20:02


Måndagen började inget vidare.

SL har väldigt stora problem i sin pendeltrafik.

Den linjen som drabbas mest, av någon anledning, är just den linjen jag åker till jobbet.

Jag kommer till centralen och det tidiga tåget är 10 minuter försent.

Jag hoppar på det tänker jag så slipper jag springa till bussen i Trångsund när jag väl kommer dit.

Efter två stationer blir vi stående mitt emellan två.

Där står vi i totalt 50 minuter!

Mitt tåg som jag brukar ta åker förbi oss, vi kommer ingenstans då vi måste ha ett "speciellt tillstånd" för att få åka vidare.

När vi väl börjar rulla så får vi reda på att vårat tåg som vi sitter på ska tas ur trafik när det kommer till Älvsjö som var nästa station.

Jag gick hemifrån 06:50 och kom fram till jobbet 09:10.

Är det okej?


Tokstressigt på jobbet pga sjukdom. Dagen blev inte alls som jag hade tänkt mig. Inte så mkt att göra åt saken, bara gilla läget.


Skyndar till bussen, pendeltågen är i tid för en gångs skull.

Vi kommer till Älvsjö, sen har det inträffat en "olyckshändelse" vid Stockholm Södra, så vi får vända och åka tillbaks till Farsta strand för att därifrån ta tunnelbanan in till stan.

Åkte från jobbet 17:24 kom hem 19:00.

Är det okej?


Kräks på SL och att man inte får tillräcklig med information om vad som händer. Sluta upp med att skylla på snö och ovädret. Fixa problemet istället.


Puss mina hjärtan

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 12 augusti 2010 00:35

Av Jessica - 31 maj 2010 21:21

    När det enda du var säker på i ditt liv försvinner. Försök då att stå på dina ben. Försök då att le. Försök då att leva. Försök då att klara av vardagen.   Det är inte det lättaste.     ...

Av Jessica - 3 maj 2010 19:44

  Här ska det bli ändring på saker och ting! Det är livet som pågår där ute. Vakna till. Gör något.   För fan Jessica!       ...

Av Jessica - 29 april 2010 21:43


    Okej. Regnet övergick till åska och blixtar. Då blev det genast ännu mycket mysigare att sitta inne under filten. En varm choklad hade varit pricken över i'et. Men jag klarade mig.   Jag har nu en uppdaterad lista att framföra: ...

Av Jessica - 29 april 2010 19:40

    Jag fick en busskompis idag. Både till och från jobbet. Nina och jag hann med att kräkas en del. Det vill jag lova. Jag hann med att besöka systembolaget innan regnet kom. Nu är det dock helt okej när man får sitta under filten i so...

Ovido - Quiz & Flashcards