Alla inlägg under september 2009

Av Jessica - 21 september 2009 19:07

Åh, Herre!

Säger jag bara.


Klockan ringde klockan sex imorse, trodde och hoppades på att det var något helt annat.

Kanske att det var Niklas mobil som ringde? Nej, för han jobbade ju natt.

Så det var verkligen min mob som ringde. Det var bara att maka sig upp.

Måste ju erkänna att det där med frukost på morgonen inte funkar för mig när man börjar klockan sju.

Åker till jobbet halv sju, klockan ringer sex. Går upp, kissar, borstar tänderna, sminkar mig, tar på mig, åker.

Känner att jag inte har "tid" med frukost.. Gaah.


Dagen har gått extremt fort, så mkt att göra på måndagar. Lager-Johan var sjuk idag.

Så det har bara varit jag och Affe ute på lagret.

Våran gammelgubbe. Vissa bara väntar på att han ska gå i pension.

Han ser sig inte om när han kör med trucken. Han har kört på två personer.

Han har vält x antal pallar. Både med och utan varor på.

Han får inte åka truck ute i butiken!

Vi skojar och skriker på varandra mes hela tiden;

- Jobba snabbare flicksnärta!

- Tyst med dig gubbe.

- Fortare sa ja!

- Tyst med med dig gubb jävel


Det låter nog illa utifrån, men vi säger det med ett leende på läpparna. Vi busar.


Sen hem från jobbet, powerwalk ut till piren med Zandra, skvaller, skvaller, framtid, dåtid, skvaller :)

Me like.

Funderar på om jag kommer tycka att det är så kul att gå ut själv. Vi får ge det ett försök!


Åter hemma igen, Niklas hade åkt och köpt mat. Jag lagade enchiladas, sååå gott!

Massor med sallad till, och Ceme fraiche såklart! Bland det godaste :)


Nu sitter jag djupt nersjunken i soffan.

Ska kika på jobb och lägenheter i huvudstaden, vi vill ju dit!


Återkommer lite senare om inte huvudvärken bryter ut till ett mindre migränanfall.


Av Jessica - 20 september 2009 21:10

Gårdagen var en riktig mix hörrni.


Zandra kom och plockade upp mig, vi gick till Paus för att köpa med oss sallad.

En sen lunch ute i solen skulle det bli.

Satt och njöt av solen ett bra tag, sen var det dags att ta sig an de backiga stigarna

ute i Stendörrens djupa skogar.


Vi gick backe upp och backe ner, helt plötsligt börjar det låta ur en stubbe.

Där det ligger någon inspelning av en grävling som, "grymtar".

(Eller vad gör en grävling?)

Det var vi inte riktigt beredda på, men vi fortsatte och hittade gigantiska kantareller och en

äckligt stor fästing. En riktigt spännande stig, något att rekommendera!


Sen hem för att piffa, både hemmet och sig själv.

Vid åtta började flickorna droppa in.

Vi spelade spel och drack oss ännu vackrare.

Sen vidare ut på dansgolvet och dansa natten lång.

Efterfest blev det kvällen till ära, en kort sådan för min del dock.

Kände att min kropp skrek efter sängen, så jag följde med dem hem och kom i säng till fyra.


Therese och jag tog en sen lunch nere på stan, sen en rask promenad ner till piren och tillbaka hem till

Top Model & Ensam mamma.


Nu ligger jag här i soffan och känner mig grymt duktig som orkat laga iordning en matlåda tills imorgon!

Frågan är hur länge jag orkar hålla mina ögon öppna.


En bra helg med massor av solsken!

Tack alla involverade <3



Av Jessica - 19 september 2009 11:24

Solen skiner och en halvdöd geting har letat sig in i sovrummet och flyger omkring allmänt groggy.


Försöker mig på lite frukost här i soffan, inte mitt favoritmål på dagen.

Men det ska ju vara bra för kroppen har jag hört. Så försöker lära mig att äta det, i perioder.

Idag är dag ett på en ny period. Får se hur det går denna gång.


Blev väckt av Zandra via ett sms. Det ska bli promena(d) ute vid Stendörren.

Hur mysigt som helst! Det tas med lite lunch dessutom.

Sen ska vi plocka upp Melker på vägen hem, han har inte varit hemma på flera veckor.

Niklas litar inte riktigt på att lillebror min ger honom mat ordentligt nu när mor & far är i Grekland i två veckor.


Ikväll kommer det hit ett flertal ladies, det ska kalasas och dansas. Sen vidare ut på dansgolvet.

Det ska pysslas en hel del här hemma, så det blir nog inget inlägg förrns imorgon.


Ta hand om er, ut i solen och njut!

Det är julafton om 95 dagar, 12 timmar, 29 minuter och 15 sekunder.

Det ni.



Av Jessica - 18 september 2009 18:53

Min dag började med att jag vaknade upp till en hemsk mardröm.

Känslan satt kvar i kroppen i flera timmar. Usch! Det är bland det värsta jag vet.

Folk i sin närhet kan få sig en rejäl känga utan att de vet varför.

Men nu är den borta!


Har varit så mycket på jobbet idag.. Barnbidrag, då ska det handlas!

Känner att jag gjorde en väl godkänd insats på jobbet idag, trotts alla omständigheter.

Så det känns bra.


Sen kom Emma med familj på besök. En riktig överraskning i all stress :)

Det var ett bra tag sen vi sågs. Hon såg lycklig ut. Det känns bra.


Nu står det en underbar tacopaj i ugnen som mr big har lagat till mig.

En utav hans många specialiteér!

Magen kurrar och nu är det dags för fredagsmys.


Av Jessica - 17 september 2009 21:40

.. När man inte får ur sig något vettigt, via munnen.

Men när man inte får ur sig något vettigt, via fingrarna då?


Samma som när man är mätt när man ätit.

Vad är du när du har druckit dig "mätt"?


Välkommen hit.

Här ska vi fundera lite över livets svåra frågor.

Så många svar kanske vi inte kommer komma fram till.

Men mestadels tänkte jag dela med mig av vad som händer i mitt liv.

Det kan väl inte vara så svårt, eller?


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards