Alla inlägg under januari 2010

Av Jessica - 31 januari 2010 17:20


Slutade klockan fyra idag, hur skönt som helst!

En "kort dag" idag då jag bara jobbade 8-16.

Kom hem och mötte herr Karlsson i dörren med massor av packning.

Han beger sig till Linköping för att studera lite massage.

Duktig pojke.

Jag däremot ska pyssla och dona.

Farfar & Ingrid kommer och hälsar på med mor & far på söndag.

Då måste det vara fint här sörrni!


Är ledig på tisdag då ska det köpas gardiner, träningsbyxor och gud vet vad! Ser vi fram emot.


Nu ska jag byta om till mysdressen och smita ner till tvättstugan och hoppas på att det finns någon tid som passar.


Puss mina hjärtan

 


Av Jessica - 30 januari 2010 12:42


Solen skiiner mina vänner!

Det är riktigt fint här utanför, men nej.

Jag ska inte gå ut och gå en promenad, jag tycker fortfarande att

det är alldeles för kallt. Nästa vinter SKA jag köpa en riktigt riktigt

varm jacka! Det har jag bestämt mig för, igen.


Fredag igår, skönt med helg.

Dock min jobb helg, igen.

Skulle mysa med Lisa efter jobbet med hemmagjorda hamburgare och

några glas vin.

Men nej. mitt huvud var inte med mig denna dag heller.

Vi gick och köpte pizza och kebabrulle och sen massa gottis.

Någon timme senare kräktes jag pga migrän och gick och lade

mig vid halv tio. En riktigt lyckad fredagkväll alltså!

Tråk huvud!


Lördag idag, förseningar i pendeltågstrafiken, som vanligt.

Funderar på att ta bilen eftersom jag slutar så sent ikväll och vet inte om eller när jag kommer hem då pga sl.

Jag ska fundera på saken ett tag till, börjar inte förrns klockan tre.


Har pysslat lite i badrummet idag, plockat undan pryttlar som inte ska vara där och lagt in saker som ska ligga i skåpet och inte på golvet eller på badkarskanten.


Lilla karlsson ligger och snörvlar i sängen.

Hoppas det inte blir värre eller att han smittar ner mig också.

Stackars liten.


Dags för Melker att åka hem till Nygård imorgon också.

Jag blir gräsänka nästa vecka, då får han leva livet i Tystberga.


Puss mina hjärtan!


Av Jessica - 25 januari 2010 21:49


Yes!

Ny vecka, nya möjligheter.

Har inventerat lagret, heela dagen idag.

Gick faktiskt riktigt bra, men det där med huvudräkning.

Tur att vi hade två levande miniräknare i form av våran underbara lagerchef Daniel "Dan da man".

Han räknade ut det svåra och jag blippade in det i dosan.

På onsdag kör vi hela butiken, schemalagd 06.00-18.00  M I N S T.

Känns mindre lockande, inte jätte pigg på siffror så tidigt på morgonen.

Men vi ger det ett försök, inte så mkt annat att göra.


Kände att jag inte alls såg mig omkring när jag åkte hem från jobbet idag.

Jag bara gick framåt på rutin, till bussen, till tåget, till tunnelbanan.

Försökte se mig omkring för att jag ska kunna förklara för folk hur de ska kunna ta sig hit :)


Har firat lönen med en mys middag på O'learys med pojkarna.

Några glas vin har slunkit ner.

Nu ska jag bestämma mig för om det är dags att sova eller om man ska se sig om ute i den kungliga hufvudstaden.


Puss mina hjärtan

 


Av Jessica - 24 januari 2010 22:42


Svart blev det.

En oteknisk blondin skulle tända lampan, men se det gick inte.

Då slocknade hallen, toaletten, vardagsrummet och "mellanrummet".

Som tur var så var ju herr Karlsson inte mer än ett telefonsamtal bort. Han visste minsann hur den där fula gråa lådan fungerade, det var bara att trycka upp en knapp.

Lätt som en plätt!


Mysfika med Malin idag, när vi väl hittade varandra. Vet inte vad det var som gick så snett. Men tillslut så fann vi varandra vid det inslagna huset. Provade på det italienska fiket nere på hörnet, var inget vidare. Dyrt och varm choklad gjord på vatten, inte okej.

Så det blir till att ge sig ut och hitta något mysigare fik nästa gång.


Det har pysslats här hemma, idag igen. Inte riktigt klara än, men har försökt att minska kaoset till sovrummet. I lådor och på byrån. Så att det inte märks allt för mkt.


Imorgon blir det jobb, inventera lagret. Vi hoppas på att vi är snabba och effektiva så att Nina får vara ledig på tisdag så att vi kan gå på Ikea.

 

Det blir middag med några av Niklas pojkar imorgon kväll.

Förmodligen kommer det att bjudas på kassler. Min kassler!

Godaste kasslern på Kungsholmen, minskt! :)


Dags att göra iordning frukost smörgåsarna till tåget imorgon och kolla på när tåget går.


Dröm fina drömmar mina hjärtan!



Av Jessica - 24 januari 2010 13:57


God Söndag allihopa!

Vi startade dagen med en mysfrukost.

Kokta ägg, flingor, rostade smörgåsar, massor med pålägg och jucie.

Riktigt mysigt. Dock står det massor med tomma banankartonger i ett utav köksfönstrena. Så det var lite mörkt, men det gjorde ingenting.

Sen var det allt dags att uppdatera sig på facebook och gå igenom all post som äntligen har hittat fram.

(Ska även skicka iväg våra vykort från Mexico idag, harkel.)


Nu sitter herr Karlsson i köket och dricker kaffe och studerar.

Jag och Melker ligger i soffan och myser. Jag växlar mellan att springa omkring och plocka upp saker och att sitta framför datorn och knappa lite.

Har kommit till det stadiet då det inte är så jätte roligt att plocka upp saker längre. Man vill bara att allt ska vara klart.

Då är det tokbra att varva lite.


Ska träffa Malin om någon timme. Hon ska få kika på lägenheten sen ska vi bege oss ut och se om vi hittar något mysigt fik någonstans i närheten.


Solen sken i några minuter idag, hur underbart är inte det?


Puss mina hjärtan!


  




Av Jessica - 21 januari 2010 21:50


God kväll mina fina änglar!

Då var det dags att ta tag i bloggen igen.

Nu när kartongerna är uppackade, adressändringen är fixad och

helgen närmar sig med stormsteg.

Även fast det är mörkt ute så känner jag att jag har mer energi.

Mer energi till att vilja förändra det negativa.

Mer energi till att möblera om och pyssla.

Mer energi till att få dagen på jobbet att gå så fort som möjligt

så att man får åka hem till fin fin fin fina lägenheten.

Jag är kär igen.


Jag trivs så otroligt bra här!

Då har jag ändå bara gått ner till ica på hörnet och till bussen och tunnelbanan för att åka till jobbet.

Men det är så fint här.

Jag känner att dethär kommer att bli så bra.

Jag har hittat hem.

Det bästa är att även min älskling är med mig.


Han har varit i Linköping i två veckor nu och studerat.

Ska bli så skönt att få se honom igen, få kramas och bara vara.

Melker kommer hem också. Niklas och jag ska tillsammans få se hans

första stapplande steg i nya lägenheten.


Jag ska även storhandla imorgon efter jobbet, jag går omkring här och packar upp och skriver en lång lång inköpslista i huvudet.

Det ska bli så roligt!

Jag laddar som bara den.


Senare på kvällen så blir det utgång med Zandra & Lisa Brock.

Ska blir riktigt mysigt, middagen står på bordet när jag kommer.


Nu ska jag duscha och göra mig fin i håret tills imorgon.

Alla ni bästa kommer att få komma och kika på vårat nya fina place :)

Mitt slott.


Puss mina hjärtan!



  

Här bor jag!

Inne på gränden precis där, mittemot Preem macken.

Kan ni förstå det? Inte jag.


Av Jessica - 13 januari 2010 21:17


Hoppas verkligen att ni hade en mysig jul och ett kalas bra nyår!

Nu börjar livet snart att lugna ner sig igen, känns så otroligt skönt.

Flytten går på lördag. Sen så :)


Tänkte informera er om att jag lever.

Mer info kommer nästa vecka, då livet har lugnat ner sig.


Ps. Det regnar köttbullar har jag redan sett, fast på engelska.



Ovido - Quiz & Flashcards